نوشته شده توسط : رعنا

بدیهی است که ارتودنسی برای دندان ها یکی از موضوعات مهم و حیاتی در زمینه بهداشت دهان و زیبایی آن است. این مقاله به بررسی اهمیت این روش زیبایی، فواید آن، روش‌های مختلف درمانی، و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.ارتودنسی دندان یکی از روش های زیبایی دندان می باشد، در این روش دندان های نا مرتب دوباره مرتب و بهم ریختگی آنها کاملا رفع خواهد شد.

اصلی‌ترین راه بهبود زیبایی و سلامت دهان

اصلی‌ترین راه بهبود زیبایی و سلامت دهان در عصر حاضر ارتودنسی می باشد. داشتن دندان‌های سالم و زیبا یکی از اولویت‌های افراد در تمامی زمینه‌هاست.روش های مختلفی برای زیبایی دندان ها وجود دارد مثل لیمنت، خیلی ار مراجعه کنندگان بهم ریختگی دندان های خود را درست نمی کنند و از لمینت استفاده می کنند.لمینت در واقع نوعی پوشش بر روی دندان ها می باشد، باید در ابتدا ارتودنسی را انجام دهید تا زیبایی دندان هایمان باز گردد و سپس لمینت بگذاریم.با این کار علاوه بر زیبایی چندین برابر از مشکلاتی که در آینده برایمان ایجاد خواهد شد جلوگیری خواهیم کرد.ارتودنسی بسیار محبوب می باشد و هر ساله بیشتری آمار خدمات دندانپزشکی و کلینیک ها به این موضوع می رسد.

فواید ارتودنسی دندان

زیبایی لبخند:

در این روش دندان ها مرتب و اصلاح طرح لبخند صورت خواهد گرفت که بسیار در نحوه خندیدن شخص تاثیر گذار می باشد.هر کسی که ارتودنسی را اجام داده است به مرور تاثیر آنرا در خنده خود دیده است.

سلامت دهان و فک:

 علاوه بر زیبایی، ارتودنسی به بهبود سلامت دهان و فک نیز کمک می‌کند. این فرآیند می‌تواند به اصلاح مشکلاتی مانند بروز تراکم دندانی، تا زمانی که بهبودی موثر در عملکرد دهان و فک به ارمغان می‌آورد.

افزایش اعتماد به نفس:

بدون شک زمانیکه ما لباس زیبا تری می پوشیم اعتماد به نفسمان بیشتر خواهد شد، این لباس جدید را بر روی دندان هایمان فرض کنید، دندان ها دوباره انرژی می گیرند و ما اعتماد به نفس بیشتری را دریافت خواهیم کرد.دندان های مرتب می تواند زیبایی چهره یک فرد را موقع خندیدن چند برابر کند.

روش های ارتودنسی

سنتی

استفاده از براکت‌های فلزی که با وایرهای فلزی به جابجایی دندان‌ها کمک می‌کنند.این مدل از ارتودنسی را در اکثر دندان های اطرافیانمان دیده ایم که به صورت مستقیم به دندان هایشان متصل شده است و پس از گذشت زمانی یک قالبی از دندان های مرتب را تحویل می گیرند.

مینی اسکرو

در این روش ما از یک پیچ فلری استفاده می کنیم که از لثه به استخوان دندانمان وصل می شود، آفرین اسم این پیچ مینی اسکرو می باشد.در واقع این پیچ نوعی نگهندارنده می باشد و به مرتب شدن دندان های ما کمک می کند.

دیمون

با جدید ترین روش ارتودنسی که بسیار پیشرفته تر از سایر موارد قبل می باشد آشنا شوید.براکت های این مدل از ارتودنسی بسیار فوق العاده می باشد و همه را حیرت زده خواهد کرد.این تنها روشی می باشد که نسبت به سایر روش ها به متخصص ارتودنسی کمتر مراجعه خواهد شد.

کلام آخر

اینکه کدام یک از روش های ارتودنسی برای شما مناسب می باشد توسط متخصص ارتودنسی نیز بیان می شود.پیشنهاد می شود قبل از هر کاری مثل کاپموزیت، لمینت، ارتودنسی دندان ، روش های زیبایی و ترمیم آن با پزشک متخصص جلسه ای داشته باشید تا بررسی های دقیق تر انجام شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: